måndag 11 juli 2011

semesterdagar

Nu är jag tillbaka! Bloggandet har fått ta lite semester också liksom jag några dagar.
Semestern i Tankavaara var riktigt bra och vi fick koppla av några dar i den Lappländska naturen. Har aldrig varit sådär högt upp i Finland förr, så det var verkligen på tiden att man fick se lite av vår norra del i landet. Guld hittade vi också, en hel del småkorn. Sammanlagt kanske mitt hittade guld är värt ca. 30 euro, alltid något, men jag ska nog behålla det själv. Vi bodde i liten mysig stuga, vaskade guld på dagarna och lagade mat över elden. Kände att jag fick tillbaka mina scoutkunskaper! Men nog är det alltid så skönt att komma hem till detta hus och få sova i egen säng. Jag kom att uppskatta allt mera här hemma efter ha levt några dagar i Lappland som är ganska öde på folk, mat och bekvämlighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar