söndag 13 februari 2011

Idol klaset

Genomfrusen kom jag hem från en fantastiskt underhållande idolkonsert. Vi köade en halv timme före publikinsläppet och fick någotsånära hyfsade platser på parketten. Alla idoler är ju bra på sitt sätt så det är svårt att peka ut någon favorit men jag tyckte nog Waise, Geir, Minnah och Elin var bäst! Visst Linnea är helt super också men jag gillar inte hennes stil, det blir för mycket jazztrams! Geir fungerade lite som programledare under kvällen och presenterade och intervjuvade deltagarna under låtarna. Här följer ett kort omdöme av alla idler:
Geir: kärlek! den gamle räven e lika bra som alltid!
Waise: Sjukt kul typ, härlig varm röst, schöön
Jay: vilken röst, Shit! men sliskig e han juh
Olle: bra när han får sitta med gitarren och sjunga,annars såg han sjukt vilsen ut?
Daniel: smör,smör, smör men han sjöng jätefint!
Minnah: Min favorit, så ärlig och ödmjuk, speciell röst och körde coola låtar.
Linnea: massor av scenenergi, bra på alla sätt, men bara inte min typ.
Elin: vilken stjärnstatus,snygg och glad på scenen, sjöng helt bra också!
Sacha: överasskade med en otroligt snygg raspröst, skicklig och tuff.
Linda: snygg iallafall men sången lät inte så bra, synd att hon alltid e lite sur..
Undrar ifall jag glömde någon nu?!
Det var verkligen en minnesvärd konsert, roligt med så många röster och personligheter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar