söndag 18 december 2011

varvar upp för att sen varva ner

Helgen är över och imorgon börjar min sista vecka som musiklärare. Den här hösten har varit den mest hektiska tid någonsin men jag har nog heller aldrig trivts så bra med det jag gjort, i arbetets tecken.  Det har varit väldigt varierande att om dagarna få jobba med barn och ungdomar i skolorna  och om kvällarna coachat sångare framåt och fått följa med deras utveckling. Inte för att jag inte tror på mina elever, men jag måste säga att jag i många "fall" är förvånad över hur snabbt det gått framåt! När man jobbar dubbla jobb så hinns tyvärr inte riktigt allt med på hemmaplan. Tråkigt att jag inte satt min fot på gymmet sedan i somras, men det ska det bli ändring på, för imorgon ska jag gå och köpa månadskort och sätta igång direkt jag har en kväll ledig, ska bli så kul! Har börjat varva ner nu lite mentalt när det är bara några dagar kvar tills "jullovet" julpyntat klart snart, gjort lite goda saker i köket och suprise suprise.. börjat sticka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar