tisdag 28 augusti 2012

om drömmar

Jag har alltid vetat vad jag vill bli när jag blir stor. Nåjaa, jag har ju ändrat mig några gånger men brist på inspiration och drömmar har det aldrig varit. Jag vet att det finns många som säger att de inte brinner för något särskilt, provar på en massa olika sysselsättningar men aldrig verkar hitta rätt. Hur gör man då, för att hitta det där som gör att man lite längtar tills det blir måndag igen och man glömmer bort tiden när man är så in i det man gör? Ett tips: Skriv ner allt som får dig att må bra och gör dig lycklig. Det kan vara allt från dofter till konkreta saker. Utifrån det kan du sedan börja undersöka i vilka yrken du skulle få allt, eller en stor dela av det där. några av mina ord ser ut såhär: få hjälpa, sjunga, underhålla, mat, utveckling, psykologi, katt, planering, resor, inredning, havet, småkakor, grönt, lång promenad. Vad finns med på din lista?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar