söndag 6 januari 2013

möt våren

Jag får alltid sån lust efter julen att snabbt städa bort allt krims krams och börja ordna för våren. Tulpaner hemma gör att jag påminns om att vi går mot varmare och ljusare tider. Jag vill ha det enkelt och ljust runt mig nu. Närmare våren skulle jag vilja ändra om lite smått här hemma. T.ex. tapetsera en väg i ljus grönt/ljus lila/fåglar, fjärilar - något i den stilen, vet vad jag vill ha när jag ser den. Sen har vi också funderat på att slipa upp golvet i hela huset. Nu är det vitt/ljusgrått trägolv som vi trivts bra med, men jag tror det skulle bli varmare känsla här att ta fram träfärgen. Roligt att ha ett hus med möjligheter!

2 kommentarer:

  1. samma här, har no hälften av julpyntet kvar men då det e undanröjt ska ja ha en tulpanbukett som välkomnar våren o ljuset! :)

    SvaraRadera
  2. Visst e de härligt med blommar! Jag sku hela tiden vila ha vasen fylld:)

    SvaraRadera