torsdag 27 juni 2013

dagens minus

Idag besökte jag J.stad för att uträtta lite ärenden samt kolla in vad rean hade att erbjuda. Det fanns inte mycket i min smak fast jag köpte ett par ballerinas som vart helt okej. Men det var mest ett nödköp eftersom jag redan gått sönder de jag köpte i maj. Det var helt enkelt inte en riktigt lyckad shoppingdag (kan man ha det i Jeppis?!) Förut beställde jag en hel del på nätet från Nelly och Hm, men jag tycker det har blivit så invecklat när man ska skicka tillbaka eller få nånting bytt och så står allt på finska, gaah! Ja, jag har stört mig på många saker idag och här kommer en lista på det:

- Varför sneglar vi kvinnor så argt på varandra i klädaffärerna?
- Hur kan de ta 6,50 i betalt för en  kaffekopp och liten bakelse på ett av stadens cafeér.
- Försäljare som inte lägger märke till en när man kommer in en affär, utan står och flörtar med lammkött.
-  Långsamma människor som släpar fötterna efter sig i mataffären

Nå nu.. känns det bättre! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar