söndag 16 juni 2013

det första loppisracet för i sommar

Dagen har spenderats i Munsala med Sofia på loppisrace! Vi körde runt hela byn och jag tror att vi inte missade ett enda ställe. Utbudet varierade, mycket skräp (enligt mig noppiga bebiskläder och skitiga leksaker samt ett och annat fult porslin) men en hel del fina saker fanns det också..
Jag hittade förutom de två sakerna på bilden, en barnsångbok och en turkos balja som jag ska sätta blommor i. Sofia är något av ett loppisproffs och hittade fler saker, mest lampor;)
Den 30.6 är det vår tur att ha loppisrace på Källbacken. Jag fick kartan över de anmälda idag och sammanlagt är det 46 gårdar med. Hos oss kommer vi antagligen att vara flera försäljare och själv kommer jag att sälja mycket kläder, skor och smycken. Jag ska också rensa ut ur uthuset och se om vi har några gamla ting att sälja. Så, välkommen om två veckor till Grevtottgatan:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar