söndag 22 juni 2014

fixa lite..

I sommar ska vi fixa till huset lite grann sådär lagom tills babyn kommer och hur som helst är det i behov av lite småfix efter att vi bott där i fem år nu till hösten. Golven målas som bäst på hela nedre våningen av min kära sambo. Leo och jag flydde fältet och sover i Forsby några nätter hos mina föräldrar så vi slipper den starka måldoften.
Förut var golven ljusgrå och drog lite mot blått men nu testar vi måla vitt, jag tror det blir riktigt bra. Sen vill jag sätta in några färggranna trasmattor som piffar upp lite.
Ska också besöka Ikea inom de närmsta veckorna så jag får inhandlat lite nya textiler. Nytt sofföverdrag, kuddfodral, lampa, nån byrå och lite kökssaker. Jag vet för en gångs skull exakt hur jag vill ha det så förhoppningsvis gör jag inga onödiga inköp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar