tisdag 17 juni 2014

Graviditeten so far

Som en kompis sa till min så borde man skriva dagbok under hela graviditeten för att minnas hur allt kändes och hur man upplevde det. Jag ska försöka berätta kort om hur graviditeten förlöpt så här långt.
Jag mådde illa från v.6-18. (Nej, illamåendet slutade inte vid v. 12 som så många sagt till mig och nej, jag kände mig heller inte pigg och energisk efter det;)) Det var mest illamående hela dagarna. När det var som värst var det nog en kamp att komma sig upp ur sängen på morgonen och ner till kylskåpet för att snabbt hitta något att stoppa i munnen innan jag trodde jag skulle spy. Sen att under hela dagen se till att ha lite smått och gott i handväskan att stoppa i sig innan jag hann blev för hungrig, för då var det kört. Dock klarade jag mig från att vara värsta spysprutan, bara enstaka ggr. hände det och det var när jag hunnit bli för hungrig.
Tröttare än vanligt har jag också varit, känslan av att när som helst kunna lägga sig ner raklång och somna på direkten. Nu i vecka 25 så är jag ännu tröttare och det beror antagligen på att mitt hb sjunkit (109 senast jag kollade). Nu försöker jag få i mig mycket mat som innehåller järn för att piggna till!
Men annars.. så har jag inget annat att klaga på. Jag är lyckligare än någonsin och kroppen känns stark och frisk. Bebin sparkar därinne och för varje dag känns allt mera verkligt:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar