måndag 11 oktober 2010

Nu är jag tillbakas

Vår semester i Rhodos var underbar och vi hade så mycket skoj! Vi bodde i Rhodos stad vid "tuulinen ranta", men strax bakom hörnet så var det mycket lugnare vågor. Vårt hotell Kipriotis var riktigt bra, fina rum, snyggt poolområde, bar och nära till det mesta. Det enda som sög lite var frukosten. Allt de har är så sött och mycket vitt bröd, chocklad, äckliga ägg o.s.v. Vi åt ute nästan varje dag, moussaka, pita gyros, grekisk sallad, spagetti bolognese.. Jaa jag tror og jag har smakat nästan alla deras national rätter, var typ samma meny på alla resauranger. Helt ok, billigt och fräscht om man jämför med andra turistorter. Gamla stan var det bästa med rhodos, det var jättemysig, allt innanför en jättegammal och hög mur där det fanns massor med affärer och restauranger. Även "nya" staden hade mycket bra shopping. Handlade en del, men kunde faktiskt hålla mig från att storshoppa!
Vädret var runt 25 grader, perfekt enligt mig! Lite blåsigt var det några dagar men det gjorde inget att man fick hänga vid poolen istället.
När vi steg ur planet i Uleåborg i går kväll regnade det och var piss kallt! Jag tänker redan börja fundera ut en ny resa till våren! Efter vistelsen i Grekland så insåg jag att resa och komma bort lite ibland är nog så nyttigt och man borde göra det så ofta man bara har möjlighet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar