fredag 22 oktober 2010

you-tubar

Sitter hemma i Forsby och Youtubar. Jag är inte en sådan som orkar gå och kolla in alla klipp som folk rekommenderar eller sitter och söker låtar. Men oj vad mycket fint man kan hitta när man börjar hålla på, det ena leder till det andra och jag borde verkligen hitta lite ny inspiration och nya sånger att sjunga. Ibland glömmer man bort sig själv, jag är oftast så upptagen med att söka låtar till mina elever och nörda de låtar som jag måste lära mig till nån keikka så när det kommer till mig själv så vet jag inte vad jag egentligen VIll sjunga!
Jag planerar bli färdig med min sånglärarutbildning till våren och som slutgrej ska jag göra en konsert med låtar jag valt själv, så det borde jag börja fundera på nu redan, men svårt är det att hitta bra låtar som hänger ihop och som också är lite utmanande att sjunga. Har ju inte riktigt tänkt mig att sjunga Gubben noak precis..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar