måndag 28 juli 2014

råddan + ultra v. 30+4

Idag har jag varit både till rådgivningen och på ultraljud. Allt såg bra ut och bebin växer som den ska. Så skönt att få höra att allt ser bra ut och måtten på bebin ligger inom det normala.
På ultra uppskattade läkaren att barnet kommer väga mellan 3-3,5 kg när hen tittar ut och att enligt bäckenmåttet ska det inte bli några problem, huh! Han sa att jag är ju inte direkt smal vid höfterna så..:) Jag som alltid varit smal tar ju inte illa upp på något sådant men jag kan tänka mig att andra kan göra det. Jag har även fått höra "Hej tjockis"och liknande, men alla dessa kommentarer njuter jag av!! Äntligen får jag känna mig lite rund och fyllig;)
Om någon är intresserad av övriga fakta kan jag ju skriva dem här:
- vecka: 30+4
- vikt: 66,1 (viktuppgång hittills 7 kg)
- RR: 115/60
- Hb: 111
- livmoderbottens höjd: 25
- pulsfrekvens: 140

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar