söndag 7 november 2010

tjejkvällen

En riktigt trevlig kväll hade vi igår hos Mi! Det var skoj att träffa alla tjejerna och det blev som vanligt intressanta och livliga diskussioner. Lite roligt att nuförtiden så börjar samtalsämnena mera dra mot barn, bröllop, husbyggen och.dyl. Visst märks det att vi har blivit äldre, fast ändå ingen av oss är lastgammal än.
Efteråt for några av oss till stadens krog och jaa, inte är det mycket som har ändrats där. Jag minns inte senast jag var ut i Jakobstad, förutom de spelningar jag haft där. Och inte saknar jag det heller. Kände mig faktiskt lite malplacerad bland alla unga flicksnärttor som gick och vinglade i sina höga pumps och alltför små klänningar. Men oj så skönt att den tiden är över och tack o lov är man inte en desperat singel som behöver springa på krogen varje helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar