tisdag 21 december 2010

snön den bara faller

Jag hade just tänkt gå ut och skotta snö från vår infart, men så börjar det snöa i mängder. Snöskottning var inte något jag behövde tänka på förut när jag bodde hemma eller i lägenhet, men med eget hus och inget schaktblad så blir det lite jobb. Andra sysslor som behöver göras hos oss är att bära in ved och elda i kakelugnen, men det har jag just gjort! Idag har jag även provat att göra lite kola,men den blev skarp, aj!
Just gjorde jag lasagne, den blev god. Nu ska jag göra en inköpslista för imorgon när jag gör min sista runda på staden före julafton. Det är ju lite roligt att höra hur folk gnäller på varann och surar när det de är ute efter något som inte finns i affären eller långa köer när någon tränger sig förbi. Jag har sett många sådana scener bara idag vid torghallen t.ex. Jag små ler bara :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar