tisdag 18 oktober 2011

låtskrivande

Jag borde lyssna på mera musik, bara sådär spontant hitta nya låtar att älska.  Det känns som om man kanske går miste om massa fina låtar och det gör man säkert också. En som alltid känns rätt för mig är Melissa Horn och hennes snygga musik. Jag bara älskar just det stuket,  - akustisk gitarr - träffande melankoliska texter - skönt tempo - skön röst - bara så himla bra helt enkelt! När jag hör hennes texter får jag bara sån lust att sätta mig vid pianot och skriva en hitlåt. Ibland kommer texten direkt, jag kan riktigt få till det i några rader också med melodi, men så oftast kör jag fast och så lämnar jag det i samlingen av de andra halvfärdiga låtarna..
Kanske om jag satte ihop alla påbörjade låtar skulle det bli till en hel?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar