tisdag 4 oktober 2011

tankar

Perfekt tid att börja dagen,9.45 har jag min första lektion och sen en till kl:13. Där emellan blir det att rätta prov och planera för min vikarie när jag är borta nästa vecka. Den som tror att det är "piece of cake" att va lärare och att man är ledig hela tiden skulle behöva prova på en vecka! Jag visste ju att det skulle bli mycket jobb, speciellt när jag är ny men det är också väldigt mycket annat än själva undervisningen att ha koll på och hinna med. Dessutom, jobbar du som lärare är du ändå lärare på "heltid" d.v.s på din fritid, vad du gör, vem du är med och hur du uppför dig blir på något sätt mera uppmärksammat. Men men, jag klagar inte det är ju väldigt givande att få jobba med så många olika barn och ungdomar och just nu känns det här helt rätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar