torsdag 11 juli 2013

allt har sin tid

De två senaste dagarna har jag haft trevliga och betydelsefulla kaffestunder med två av mina bästa vänner. På nån timma hinner vi prata om allt och ingenting,saker klarnar och får nytt ljus. Det är intressant att märka hur samtalsämnena ändras med åren. För tio år sedan snurrade samtalen runt killar, studier, fester, utseénde och vilda framtidsplaner om att flytta utomlands, gifta sig rikt o.sv.:) Man trodde man hade hela livet framför sig, det var ju ännu långt till 30;) Idag handlar det mera om jobb,giftemål, barn och hus. Man inser nu att livet började redan för längesedan och att det är dags att börja leva och göra det man hade tänkt sig. Och visst ändras ju ens planer längs vägen! När jag var yngre hade jag en tro på att allt ordnar sig och att olika moment i livet skulle infalla av sig själv, men med tiden har jag lärt mig att vill man förändra något i sitt liv eller utveckla något så får man själv ta tag i det. Allt ordnar sig inte, vem sa det egentligen? Se till att skapa dig det liv du vill ha, för ingen annan kommer att göra det åt dig, tro mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar