måndag 8 juli 2013

to do to do to do

Oh yes, måndag och ledigheten bara fortsätter! Simon har endast denna vecka kvar i jobb och sen har vi båda ledigt i två veckor så på fredag tänkte vi åka på en liten tvåhjulssemester till Åbolands skärgård. Vi har inget tidschema att följa vilket är skönt, ingen stress!
Så denna vecka innan vi far tänkte jag få undan en del jobb och styra upp saker och ting.
Så vad är nu bättre än att göra en to do list för det:
  • läsa klart delkurs D i PTL (sen har jag bara EN kort delkurs kvar innan jag kan titulera mig mental coach!)
  • styra upp en show jag tänkte göra till hösten (fixa datum, boka musiker o.s.v.)
  • bestämma mig om jag ska flytta sångstudion till nytt ställe:)
  • bestämma tidpunkt för skivinspelning och börja kolla på låtar
  • storstäda
  • tvätta dammen

Det är väl bara att börja på då. En bra grej när man har  mycket att göra är att jobba korta pass (30 min) sen ta en liten paus och göra nånting roligt (fika, läsa tidningen, sjunga en låt, ringa en vän) och sen kör man på nytt. Viktigt att ha nånting som motiverar än, en belöning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar