onsdag 24 mars 2010

en onsdagkväll för mig själv

Det är tyst i huset, Batman ligger och sover i ena soffändan och jag myser av värmen från kakelugnen. Idag har jag eldat alldeles själv för S är inte hemma. Han är borta på jobb två dagar i Närpes. Nog känns det lite ensamt nu, jag blir nog lite bortskämd av att alltid ha honom nära.
Jag älskar detta hus och det är underbart att bo i Nykarleby, undrar hur länge vi kommer att stanna här?
Jag kom att tänka på här om dan att det här e ju mitt hem nu, jag har ingen annanstans att ta vägen och de flesta saker har jag flyttat hit från Forsby.
Min lilla syster och hennes blivande man flyttar just in i min gamla "våning", i samma hus som fammo och faffa bor i men på övrevåningen.
S och jag har snart varit tillsammans 8 månader, fast sambos blev vi efter knappt 2 månader. Tänk så fort det kan gå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar