lördag 13 mars 2010

kvällens melodifestival

Ikväll är det dags för den svenska finalen i schlager!
Jag brukar alltid följa med deltävlingarna och försöka förutspå vem som ska vinna. Men i år måste jag säga att det knappt finns något tillräckligt bra bidrag för att jag ska orka titta!
Jag har sett alla deltävlingar utom en, tror jag missat Ola och Salem Al Fakir.
jag tycker det är alldeles för många ballader med och alla är sådär semi tråkiga. Om jag skulle rösta så hade jag lagt min röst på Anna Bergendahl. Jag tror också hon har en bra chans att vinna ikväll!
Låten är sådär men hon har något speciellt och så är hon sådär snygg-ful som många kan känna igen sig i.
Även Timotej tror jag kan placera sig bra.
Salem Al Fakir är ju lite förhandstippad, men hans låt har jag inte hört ännu..
Hm.. få se hur det går.
S och jag kommer iaf. att fara å titta på Thoby Loth ikväll till runebergssalen. Kanske vi hinner se slutet av schlagern senare ikväll! Undrar hur schlager stavas?? slager, shlager, chlager.. ööö

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar