torsdag 17 maj 2012

utearbete

Imorse for vi iväg till Blomqvists trädgård i Lepplax på jakt efter ett träd och en rosenhäck. Vi lyckades. Våra grannar skopade loss vår gamla brun/lila häck och flyttade den till sin gård och så kunde jag sätta ner mina rosenbuskar. Nu bara väntar jag på att den ska växa till sig snabbt och rosorna börja blomma! Det blev en heldag i trädgården och det gick bra fast det kom en del regnskurar. Nu har vi kollat hockey och det var ju riktigt spännande, otroligt hur taggad man kan bli fastän man annars inte bryr sig så hårt! Nästa match på lördag.. spännande

4 kommentarer:

  1. Jag måste komma förbigående någon gång senare i sommar och se hur häcken tar sig :) Det blir säkert fint med rosor som häck!

    SvaraRadera
  2. Jo, gör det! Jag hoppas den inte regnar bort för nu har det blivit en liten sjö där av nattens regn! Men nog ska den väl växa till sig:)

    SvaraRadera
  3. Vilken sorts rosor är det? Var själv till Blomqvist idag å köpt rosenbuskar, så nu väntar jag bara att de ska sluta att se så ynkliga ut å börja växa till sig! :)

    SvaraRadera
  4. Det är prairie joy, de ska tydligen vara lättskötta och blomma länge. Säkert växer de till sig och blommar nå smått redan denna sommar. Så om sådär 7 år kanske man har en tät rosenhäck:)

    SvaraRadera