måndag 4 februari 2013

Thank you Tallin

Vilken rolig helg vi har haft, Tallin levererade än en gång! Kan det bli annat än skoj när fyra tjejer åker till Tallin för att shoppa järnet?!
Om jag ska sammanfatta helgen så säger jag så här:
Shopping: Jag rekommenderar märken som Bershka, Pull & Bear och Stradivarius som man inte hittar här i trakten.  Alla de butikerna finns utanför gamla stan i Rotermann kvarteret. Lite lika style som H&m/Gina tricot. Ungdomligt och nyaste nytt m.a.o!
Mat: Vi åt vid en restaurang som heter Kaljas, den var inredd som man skulle vara ombord på ett stort skepp och man kunde se havet som vågade på en tavla. Supergod "vanlig" mat, vi var alla imponerade. Rekommenderas verkligen! Det finns stort utbud av bra matställen i gamla stan. Både vanligt - estniska som liknar vår egen mat ganska långt och andra från flera olika kulturer.
Så åt vi också på Amarillo;)
Choko: Estland är stolt över sin egen choklad, Kalev. Vi köpte hem handgjorda praliner och chokladplattor. Mycket billigare än t.ex. Nk:s praliner..
Skönhetssalonger:  Överallt i stan kan man hitta skönhetssalonger. Vi hade två bara på vårt hotell (sokos hotell Viru) Priserna är mycket billigare än i Finland och dessutom verkar de vara bra på det de gör. Jag gjorde gelé lackning och fransk manikyr för endast 40 € och bryn plock och färg för 8€! Och jag blev supernöjd:)

En riktigt lyckad helg med bästa sällskapet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar