lördag 17 augusti 2013

inspiration

Igår var jag och lyssnade på Malena Björndahl här i Nykarleby när hon föreläste om sitt bloggande. Hon var riktigt duktig på att föreläsa och hade ett så varmt och ödmjukt sätt att det var svårt att inte tycka om henne. Nu förstår jag hur otroligt mycket jobb det ligger bakom att vara en av Finlands största bloggare och att bl.a. ha vunnit pris för bästa blogg 2012. Hon satsade hundra procent redan från början och idag är bloggandet hennes jobb. Under föreläsningen gav hon många bra tips vad man ska tänka på när man startar upp en blogg, hur man får flera läsare, hur man kan tjäna pengar på sin blogg o.s.v. Jag själv strävar inte efter att  bli någon stor bloggare men jag kunde ändå ta till mig en del saker som kan hjälpa mig att skriva en bättre blogg. Det är mycket jag skulle kunna göra bättre med min egen blogg men då krävs det mera tid av mig, tid som jag inte har just nu..
På torsdag är följande bloggföreläsning med en av mina stora förebilder, Blondinbella på Ritz!!! Så spännande det ska bli. Kanske hon berättar något om det kommande bröllopet och babyn?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar