måndag 23 augusti 2010

musikal auditon

Till våren 2012 läggs musikalen Kristina från Duvemåla upp på Svenska teatern i Helsingfors. I höst hålls en stor audition för alla intresserade. 600 personer har sökt från Sverige men endast 100 från Finland, typiskt! I Sverige finns det så himla många duktiga musikalartister. De är ju bra på allt: sång, dans, teater, jag hoppas att det inte bara är svenskarna som får huvudrollerna.
Jag gillar inte egentligen musikal så hemskt mycket, jag tycker det är lite tönttigt. Men jag älskar att gå och se på musikaler, trots att jag inte kommit mig för att se så många, hrm.. typ 3!
Det skulle vara roligt och nyttigt att söka till Duvemåla musikalen, åtminstone skulle man ju få träffa Björn och Benny och fråga efter autograf!:)
Tänk ifall man skulle vara just den de söker, helt rätt för en roll, det händer ju faktiskt ibland att någon helt okänd inte så erfaren får en huvudroll. Men nåja... får se, kanske vi gör en liten gruppresa/audition från musikhuset så kan man ju söka tillsamman på skoj då, eller hur man vill?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar