onsdag 14 mars 2012

Oh happy day, my lucky day

Weee, jag har fått stipendium fr. Kulturfonden! Tänkte just idag att det borde börja höras något och så pling kom ett mail. Jag sökte pengar för inspelning av finlandssvenska visor, så nu kan jag börja planera för det! Senast igår satt jag upp ett mål att få spela in en egen skiva som länge varit en dröm och nästa dag så infaller det första delmålet, att få det finansierat. Tänker inte avslöja några detaljer ännu, för jag vet inte ännu exakt hur jag/vi kommer att göra det. Men det ska bli av iaf!:)

En annan bra grej som just plingade i telefonen var att jag vunnit dubbelbiljetter till söndagens konsert med Sinfoniettan i runebergssalen. Härligt, jag har aldrig varit på en riktig klassisk konsert med stor orkester, men dock fått sjunga med en som solist, en musikallåt. Det var häftigt och jag har sådan stor respekt för dessa musiker. De är så skärpta och man vet hur många timmars övande de lagt ner för att kunna spela på den nivån.
Hm.. vad mera roligt ska inträffa idag?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar