onsdag 14 mars 2012

roligheter

Önskar jag kunde skriva om alla roligheter som jag träffar på i sångstudion varje dag med olika elever!
Det är lite av allt- mycket skratt men även gråt ibland, intressanta diskussioner, knäppa ljud vi försöker oss på, sånger som rör en till tårar, glädjen över att äntligen hitta det sound man är ute efter - ibland händer det bara "det lossnar"!
Jag tycker själv jag har världens bästa jobb, men såklart går det inte lika smidigt varje gång. Mycket beror på att rösten är så personlig och hänger ihop med hur vi mår. Har någon en sämre dag- är trött, ledsen eller arg så påverkar det också sångrösten.

Nu förbereder vi för konsert på Scala den 12 april. En vårkonsert där alla mina elever som vill får uppträda med en sång.
Det är rätt mycket att ordna och lite spännande när jag själv ska hålla i trådarna för allt. Men jag hoppas på det bästa, roligt ska det bli iaf.
Jag hoppas att många kommer och lyssnar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar