söndag 20 juni 2010

helgen som gått

Det har varit en intensiv helg. På lördag sjöng jag först på en begravning, det var nog det svåraste uppträdande jag haft. Jag sjöng både i kyrkan och på minnesstunden.
bl.a Som en bro över mörka vatten, Amazing grace och The spirit carries on. Det är en svår balans att försöka beröra människor med sin sång, samtidigt som man inte själv får bli för berörd.

Strax efter begravningen åkte jag iväg till en vigsel I Pedersöre kyrka. Där var det en helt annan fest, jag sjöng en sång, True Companion. Ett mycket lyckligt och vackert brudpar var det!
Sen hann jag även hemma titta lite på Viktoria och Daniels bröllop på tv. Jag tyckte hon var en fantastiskt vacker brud och de såg verkligen jättekära ut.

Idag har vi varit på släktträff fr. mammas sida. Det började tidigt i Esse kyrka där jag hade som uppgift att sjunga en psalm. Efteråt samlades alla vid bönehuset. Det var nog en helt ok tillställning, men kanske lite för töögigt program. Jag försökte i allafall mitt bästa för att liva upp stämningen och sjöng Gabriellas sång och Himlen är oskyldigt blå.
Nu känns det skönt att ha den här veckan och dessa keikkor över, och jag kan ta semester med gott samvete!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar