torsdag 10 juni 2010

Varför blogga?

Iland kan folk ifrågasätta varför man bloggar och vissa tycker det är tönttigt och det får de ju tycka om de vill.
Jag började fundera varför jag bloggar..
Jag har skrivit dagbok ända sedan kanske årskurs 4 och alltid haft behov av att skriva av mig. jag ingen dagbok längre, kanske för att det inte finns några kärleksbekymmer att skriva om heller!
Bloggar gör jag för att det är roligt att ha ett eget litet krypin på nätet där jag får uttrycka mig precis som jag vill. Så brukar jag lite tänka att ifall jag inte har tillräckligt intressant att skriva om så då är mitt liv för tråkigt och då får jag börja göra något åt saken. På så sätt tävlar jag lite med mig själv. Jag vet inte vem som läser min blogg, kanske familjen, släkten, kompisar och några nyfikna stalkers!
Det är ju också ett bra sätt att hålla koll på vad människor gör, speciellt när man inte träffar vissa personer så ofta.
Så är det också ett sätt att marknadsföra mig själv. Jag skriver ofta om keikkor jag sk ha och de jag varit på så folk kan komma och lyssna!
Sen är det ju roligt att själv gå tillbaka några sidor och kolla vad man höll på med för nån månad sedan.
Jag vet att jag inte är den bästa att skriva och jag anstränger mig heller inte speciellt mycket med att stava rätt eller försöka vara lustig. Jag skriver bara det som kommer till mig och emellanåt blir det helt OK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar