onsdag 29 september 2010

Förkylnings kurer

Känt mig lite hängig idag + att halsen inte känns helt ok. Så nu ska jag försöka kurera mig innan ev. någon flunssa bryter ut. Vill ju inte bli sjuk tills söndag när vi åker till Rhodos! Här är mina bästa tips:

-VÄTSKA,VÄRME OCH VILA är en självklarhet för att du sak bli frisk.
-Finrexin
-Esberitox tabletter 3 st 3ggr om dagen
-pressad vitlök på knäckebrödsskiva
-färsk ingefära, ät som den är eller sätt i teet
-gurkmeja i varm mjölk, fruktansvärt äckligt men..
-ånga, bra om du har sjuk hals

2 kommentarer:

  1. Och en actimel varje dag är mitt tips! Då hålls man betydligt friskare, och blir man sjuk slänger man i sig lite echinacaedroppar så blir man fort frisk tillbaka! :)

    SvaraRadera
  2. Jo, det glömde jag.. Echinea droppar! mkt bra:)

    SvaraRadera