onsdag 1 september 2010

inspirerande morgon

Idag har vi på skolan haft föreläsning med Christoff Treier. Han är mental tränare och har jobbat med flera kända idrottsmän. Han föreläste om motivation och mål för oss. Det var så intressant och jag satt och spetsade öronen allt vad jag kunde.
Jag har för en tid sen blivit mer och mer intresserad av ämnet, mental träning och funderar nu på att gå en distansutbildning där man får titeln mental coach.
Det skulle vara ett mycket bra komplement till sånglärar utbildningen.
Idag var jag också på studieplanering med min lärare, vi gjorde upp vilka kurser jag borde gå i år och så. Jag kom fram till att om jag ligger i och jobbar hårt så kan jag bli färdig redan till våren, det skulle ju va fantastiskt!
Oj oj, det är så många saker jag skulle vilja hinna med nu, hur ska tiden räcka till.
Jag vill ju göra allt på en gång, känner mig riktigt taggad nu! Är det farligt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar