tisdag 7 september 2010

IDOL dags

Och så har ännu en säsong av det populära programmet Idol kört igång. Tv tittarna bänkar sig framför tvn och har roligt åt alla som gör bort sig inför svenska (och finska) folket. Varför verkar många vara så förvånade då de inte går vidare från sin provsjungning? Nej, de är inte bara dumma , det finns en förklaring till det men det kan jag tyvärr inte avslöja. Jag sökte själv till svenska idol för 4 år sedan tillsammans med min syster och jag vet hur hela systemet funkar.
Jag kan bara säga att det ända de bryr sig om är att göra bra tv och allt annat är oviktigt.
De söker olika personligheter, såna som faktiskt är bra, riktiga skämt och personer med någon story el dyl. att figurera i programmen. 80-90% av de sökande får aldrig träffa den riktiga juryn utan sållas bort redan dag ett.
åh, jag blir så arg! Tänk vilka men för livet alla dessa tonåringar får genom att höra sånt skit fr. juryn. Många som säkert skulle ha alla chanser att utveckla sin sång i framtiden, trycks ner och lägger av med sången. Mycket synd, jag skulle aldrig kunna sitta i en sån jury som tar sig den friheten att bestämma över andras öden och drömmar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar