torsdag 23 februari 2012

kurerar mig

Sitter i soffan och halvkollar film med min sjukling. Jag blir väldigt sällan sjuk och det är ett under att jag inte blivit smittad än såsom han snorar och hostar. Jag äter vitlök, apelsiner och esberitox för att försöka förhindra att bli sjuk. Lite konstig känner jag nog mig men så länge jag inte spyr eller halsen är sjuk så går allt. Jag har sjungit i värre tillstånd. På min examen i yrkesskolan sjöng jag två låtar i 39 graders feber, och en turnee med 13 konserter tog jag mig igenom med värsta hostan ever och sjuk hals. Så jag vet vid det här laget att jag fixar en del! känns tryggt.
Imorgon har vi begravning och jag ska sjunga en sång - Aftonens sång. Övade idag tillsammans med kantorn och det gick bra, så jag tror nog jag ska klara av det. På lördag väntar 3 set med bröllopsbandet. Ska bli riktigt roligt för vi har en massa bra låtar!
Har bokat en del keikkor de senaste veckorna och har redan sommaren halvfull. Mer än hälften av alla lördagar upptagna. Paviljongspelningar, krog, bröllop, kalas och festival. Borde planera in någon semesterhelg ifall jag skulle vilja åka bort någonstans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar