fredag 17 februari 2012

positiv vs. negativ

Känner mig lite små stressad nu, har en del saker som jag måste få gjorda idag.
Visste ni att stress behöver inte bara vara negativt. Det finns både positiv och negativ sådan.
Positiv stress är när du har mycket att göra men du gör något som du gillar och som ger dig energi och glädje. Negativ stress är då du känner att du helst kunde slippa.
T.e.x inför en keikka kan jag känna mig stressad/nervös och då kan jag fråga mig ifall jag vill göra keikkan eller helst slippa. Och svaret blir ju i 99 % att jag vill göra den, alltså positiv stress!
Idag är det lite av båda, vissa saker är roliga och leder till något gott men några andra saker skulle jag helst slippa.
Har skrivit dagens to do lista och ett bra tips är att börja i den jobbigaste ändan först. Så nu till studion och öva stämmor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar