tisdag 19 augusti 2014

Förnedrings tv

Jaa, så sitter jag här framför årets idol program fast jag lovade mig själv att inte börja följa denna skit.
Jag blir så arg när jag vet hur det hela funkar, allt handlar om att göra bra tv och ingenting annat.
Hur vet jag det då? Jo, för jag har själv sökt till idol en gång i tiden. Nu undrar ni säkert: Vad sa juryn och gick du vidare? Hm, vet inte hur mycket man får berätta men.. alla får ju inte sjunga för den riktiga juryn utan en hel hop med duktiga, totalt värdelösa sångare (ursäkta uttrycket), speciella personligheter och några gränsfall väljs först ut.. jaa, helt enkelt de som kunde göra sig bra i tv på ett eller annat sätt. Sen nästa dag får de sjunga för den riktiga juryn. Såklart tror ju alla de blivit speciellt utvalda och är riktigt duktiga eftersom de "gick vidare".. äh.. jag orkar inte lägga mer energi på detta, men ni kanske fattar min point..
Och jo.. jag gick vidare till andra dagen så antingen var jag väl en total flopp eller så var jag någotsånär:)
Och det värsta är ju alla duktiga sångare som inte går vidare för att de inte passar in i mallen och de som blir totalt sågade fastän de är helt ok och kanske bara skulle behöva en eller två sånglektion för att blomma ut. Så tråkigt att någon tar ifrån dem deras drömmar på detta sätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar