måndag 18 augusti 2014

Tankar inför förlossningen

Varje morgon jag vaknar så tänker jag att: Yes! ännu en dag närmare tills vi får träffa bebisen!!:) Lite på 6,5 vecka kvar till BF och nu kunde nog tiden gå lite snabbare..
Mer och mer börjar jag fundera på förlossningen, stoppar ner saker i bb-väskan och försöker komma på en mental plan för att ta mig igenom det.
Jag har aldrig känt någon rädsla inför förlossningen och jag ser på det hela som min största utmaning hittills i livet. Jag känner mig lugn och litar på att jag och min kropp kommer att fixa detta med coachinghjälp från sambon:) Jag vill ha en teamkänsla under förlossningen!
På torsdag är det 6 veckor kvar till BF och tills dess ska jag ha kommit på en mental träningsstrategi inför förlossningen. Jag behöver speciellt fundera ut smarta delmål under förlossningen och börja visualisera dem. På torsdag ska vi och kolla till Kokkola bb så då får jag ju också en bild av utrymmena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar