tisdag 26 augusti 2014

Man tager vad man haver

Denna vecka tänker jag tömma matskåpen på allt överflödigt, jag ska ju ändå putsa ut varje litet hörn:) Jag tar det som en utmaning att försöka göra god mat av det som finns kvar istället för att springa till butiken varannan dag. I torrskåpet finns allt för många mjölsorter och annat som bör användas innan det blir gammalt. Så idag fick det bli mannagrynsgröt till middag och så bakade jag även två rulltårtor för att använda upp några av mina syltburkar till fyllning. Jag är ett riktigt matvrak och vill nog varje dag ha något sött, så ikväll blev det någonslags äppelkompott med smör,havregryn,socker, vaniljsocker och kanel. Så lättgjort i ugnen och perfekt till tekoppen.
Imorgon kanske det blir brödbak.. jaa, det håller på att bli en riktig hemmafru av mig:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar