tisdag 9 september 2014

Keira en vecka idag, Hurra!!

Idag har hon hunnit bli en vecka gammal vår lilltös och hon kommer att få namnet Keira (uttalas Kiira) Vi hade många olika namnförslag men de senast veckorna så bestämde vi oss för att det är en Keira i min mage. Vackert så!
Den första veckan har gått riktigt bra och dagarna går verkligen alltför fort. Det går ju mest ut på att amma, sova, tvätta, göra mat till oss själva och bara beundra vår skatt.
Om man redan kan tala om några rutiner så äter hon var 3-4 timme och sover där emellan. Så till natten ammar jag henne runt 23.30/03.00/07.00 och så stiger jag upp och gör morgonmål till mig medans hon sover vidare med Simon. När han vaknar så går jag och lägger mig igen 1-2 timma och när jag vaknar är det igen dags att amma. Så brukar jag också sova nån extra timme på kvällen innan jag matar henne för natten.
Så.. just nu njuter vi av att hon är så här pass lättskött och tror hårt på att hon fortsätter med bra mat och sovvanor;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar